mandag 24. oktober 2011

aabenbaringen over aaskammen

for alle synthentusiaster er dette glade dager.
altså, jeg vet godt at casiokids er i alles hjerter på et eller annet vis. om det enten er fordi de går i barnehagen og har dritkule storesøsken (dette er førsteprioritet når jeg kommer hjem igjen til lillesøster på fire i desember), eller fordi de synes casio er strået kulere enn stekesynth, så liker man casiokids. sånn er det bare.

men for tida er et av mine favorittalbum den nye skiva til casiokids fra bergen, aabenbaringen over aaskammen. litt fordi casiokids endelig har gitt ut et album. ja, det forrige, som handlet om å ha det fett på bar, var egentlig bare en halvkjip samling fantastiske singler. men nå har de gitt ut ordentlig album. hurra!

vel, favorittlåten min om dagen er "golden years". jeg bruker mesteparten av tida på å sykle rundt i oslo på kveldstid og synge høyt:

LA MEG HELLER HA DETTE BILDET AV SÅNN DET VAR I GOLDEN YEARS

og så er det en del andre fine låter der. som "elefantenes hemmelige gravplass". hvor de synger "elefantenes hemmelige gravplass. jesus. det, det må være." jeg vet ikke hva det betyr. men jeg synes det er dritfint. så jeg synger dét også mens jeg sykler rundt i byen jeg elsker.

synthesizer ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar