fredag 30. desember 2011

ass burgers

(med litt hjelp) har jeg innsett det: dette stedet er blitt et litt vel påtatt sutrehull. det er ingen tvil om at jeg har dette stedet for å kunne lufte følelser, tanker og ideer jeg sitter på, men jeg får det jo til å fremstå som jeg aldri har et eneste lykkelig øyeblikk. og det stemmer jo ikke.

i morgen (aka når jeg våkner) drar jeg tilbake til oslo. for å feire nyttår i Marokko med en gjeng skikkelig bra folk. det eneste er at jeg ikke helt vet om jeg gleder meg. verken det å dra tilbake til oslo eller det å skulle være en uke i Marokko.

for jeg har hatt det jævla bra de siste dagene. tror jeg. jeg har tross alt alltid ambivalente følelser til alt. fordi jeg er fuckings nødt til å overanalysere hvert eneste øyeblikk i mitt liv og nekter å ta en pause fra det å tenke på ting jeg har gjort, ikke har gjort, har sagt, kan ha sagt, kan ha tenkt.

en dag jeg har hatt veldig ambivalente følelser knyttet rundt er julaften. i år tror jeg at jeg innså at julaften gjør meg ganske deprimert. én ting var at jeg ikke følte jeg kunne bidra med alle de nostalgiske og ektefølte følelsene jula krever av deg. for jeg føler ingen egentlig bryr seg om hverandre i jula. gaver, jovisst, men hva legger man i dem? definitivt ikke hjertet. en annen var at jeg skulle lyse opp dagen med å se en episode south park, men var kommet dithen i siste sesong at jeg skulle en episode som heter You're Getting Old, der Stan ender opp med å synes at alt er kjipt og at alle rundt ham er kjipe. for jeg føler det sånn litt for ofte. jeg liker ikke folk. og heller ikke meg selv.

men som sagt: jeg har hatt det bra denne uka. spesielt i går, der alle de bra folkene (og et par kukkskaller, dessverre) jeg kjenner fra Mandal var samlet. bak rødvinsgliset mitt følte jeg oppriktig glede. fordi så mange fantastiske folk som jeg betyr mye for meg var samlet på ett sted.

og for å trøste meg selv over at jeg ikke kommer til å se dem igjen på lenge, så har jeg invitert selve kremen på jule-/avskjedsfrokost i morgen. aka, når jeg våkner om sju timer. da kommer jeg til å smile like ekte bak eggerøra, rekecabareten og melka som i går.

Grouper – Alien Observer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar