søndag 30. september 2012

mark eitzel

min "far"/frelser/mentor/største forbilde Marius Asp har fôret meg med så latterlig mye uovertruffen musikk. men det kanskje viktigste han har lært meg er at Mark Eitzel er en av galaksens aller dyktigste låtskrivere. jeg vet ikke så altfor mye om Eitzel (wiki-artikkelen hans er så som så), men det jeg vet er at han er i besittelse av et ganske imponerende stykke monobryn, at han har gitt ut flere fantastiske album i det nå oppløste bandet American Music Club, bor i San Francisco, og at han er selvmedlidende som få. og selv om selvmedlidenheten er ilandsproblem numero uno, så viser det seg om og om og om og om igjen at det er en av de viktigste inspirasjonskildene som oppdrives kan.

i anledning at Mark Eitzel denne (eller forrige) uke gav ut soloskiva Don't Be A Stranger har Godeste Asp satt sammen en spilleliste med det beste fra en av de aller beste. kos deg som en balle:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar