søndag 13. november 2011

innerst inne er vi alle seksten år gamle jenter

hei.

denne uka har vært spesielt rar. ikke bare har jeg rukket å føle det å treffe bunnen, fordi det ikke alltid er like enkelt å være en uansvarlig og somewhat usikker nittenåring alene i oslo, men jeg har også innsett at det ikke alltid er like kult å dele det med alle rundt meg. å begynne å lære meg hvordan jeg skal forholde meg til folk rundt meg i en alder av nitten er - diskutabelt - noe sent ute. og det merkes. uansett.

på fredag satt jeg imidlertid ganske lenge igjen på jobb. fordi jeg ikke har ordentlig internett hjemme, så hvis jeg vil sjekke ut ny musikk, eller se på TV, eller noe lignende blir jeg nødt til å være andre steder enn hjemme for å godte meg over slike ting.

da endte jeg opp med å snakke litt med min to år yngre bror, som jeg har begynt å få skikkelig sansen for kun få måneder før jeg flytta hjemmefra. jeg fant nemlig ut at min bror endelig begynner å fatte litt interesse for musikk. mye av det han hører på er ganske likt de tingene jeg selv hørte da jeg først begynte å bry meg om musikk. så jeg endte opp med å høre gjennom ting jeg digget da jeg var seksten. og endte opp med å finne en ro jeg ikke hadde hatt på lenge.

jeg tror vi alle trenger å innse at innerst inne er vi alle seksten år gamle jenter. det er jo en slik seksten år gammel jente denne bloggen burde tilhøre.

men jeg har funnet løsningen på mine problemer. jeg trenger bare å gjøre ting jeg gjorde da jeg var seksten. bruke mer tid alene. mer tid på å høre på musikk jeg liker. mer tid på å se film. ikke minst mer tid på å lese. jeg har ikke lest én side av en bok siden jeg flytta.

dermed: har noen av dere et lite boktips til meg? gjerne noe en seksten år gammel jente ville likt. jeg trenger det litt enkelt, romantisk og komfortabelt akkurat nå. jeg trenger å finne de fine øyeblikkene med kun meg selv involvert igjen. hehz.

jeg er også hypp på brevvenner. så, hvis du vil: send meg hva som helst til
Kim Robin Klev
Toftes Gate 45B
0552 Oslo

her er forresten verdens fineste kjærlighetslåt:


i wish that we could talk about it
but then that's the problem
with someone new i could've started
too late for beginnings
the little things that made me harassed
are gone in a moment
i miss the way we used to argue
locked in your basement

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar